Jak vybrat, v čem začít podnikat – 7 tipů, jak na to

Podnikání

Přidal kulicka, dne 1. 09. 2018,  0x

Jak vybrat, v čem začít podnikat – 7 tipů, jak na to

Pokud chcete dosáhnout úspěchu, musíte jít za svými sny, a pokud je vaším snem stát se podnikatelem, jste na správné adrese. Poradíme vám, jak vymyslet, v čem začít podnikat. Na jednu stranu můžete mít nápadů nepřeberné množství, na straně druhé žádný. V obou případech vám právě tento článek poradí nejen, jak si nápady roztřídit, ale i jak přijít na nějaký nový nápad. 

Zakládání podniku z hlediska úředních formalit není až tak moc obtížné. Daleko těžší je uspět na trhu. Jedním z předpokladů úspěchu je správně si zvolit obor podnikání a přijít s dobrým podnikatelským nápadem. Jak ale vybrat ten správný obor a podle čeho zvolit ten nejlepší nápad?


Začněte sebereflexí – sami u sebe

Co umím? Nemusíte přece začínat podnikat v oboru, o kterém nemáte ani ponětí. Může to být něco, co už umíte, něco pro vás běžného. Zúročte své znalosti a zkušenosti z předchozích zaměstnání, koníčků i jinde naučené.

Co vás baví, naplňuje vás, dělá vám radost…? Pokud jste doposud zaměstnaní, ale již vás vaše profese omrzela, co takhle přesunout svou píli jinam – do oblasti vašich zájmů? Milujete vaření, tak pište kuchařky (klidně i on-line) atd.

Chybí vám něco na trhu? Možná nejste jediní. Pouvažujte, jestli by z toho nemohl být lukrativní počin – třeba jste totiž objevili díru na trhu a tím podnikatelskou příležitost.

Jeden manažer si založil vlastní leteckou společnost, protože se nemohl dostat, kam zrovna potřeboval. Jiné šikovné maminky šily oblečení pro své děti a dnes mají luxusní značku a prosperující společnost. Přijďte s něčím novým!

Chodí za vámi lidé s prosbou o pomoc či radu? Pak něco umíte! Ať už je to pomoc při pečení cukroví, opravování počítačů, seřízení kola nebo zorganizování svatby. Umíte to a můžete to nabízet ostatním i za peníze!


Rozhlédněte se kolem se – co dělají ostatní?

Každý den se všude kolem sebe dostáváme do styku s prací a nápady druhých. Může to být v obchodech, na internetu, v reklamách, při řeči s přáteli aj. Nejjednodušší inspirací nám tedy mohou být ostatní – jednoduše řečeno jejich nápady kopírujte. Může to působit až hloupě jednoduše, ale není tomu tak. Okopírovat něčí úspěšný projekt není vůbec jednoduché. Jednak nebudete jediní, kdo se o to pokusí, trh se neustále mění, mění se trendy a vy se bude muset přizpůsobovat, a také nezískáte všechny informace, které má váš vzor.

Tak trochu šikovnější forma kopírování úspěšných projektů je inspirovat se v zahraničí a přitáhnout je do tuzemska. Příkladem takového počinu může být např. slevomat. Po něm vzniklo sice ještě několik set dalších, ale nemůžete zapřít, že slevomat je jeden z nejúspěšnějších svého druhu, ne-li nejúspěšnější.


Když už jsme u toho okolí, inspirujte se dětmi

Děti jsou vesměs nesmírně kreativní a velmi inovativně vymýšlí nové postupy a chrlí nápady. Jejich veliká výhoda je, že dokáží hledat cesty úplně jinak, neomezují se na standardy a konvencemi. Znáte náramky z gumiček Rainbow Loom? Otec nestačil svým dcerám v pletení jejich náramků z gumiček, a tak vymyslel tkalcovský stav. Dnes už vydělal milióny.


Kde jsou velké peníze, je i velký potenciál

Míříte hodně vysoko? Pak sledujte trendy. Klíčem k opravdu velkým penězům je držet se davu, tedy tam, kde je hodně lidí a hodně peněz. Jinak řečeno, buďte ve středu dění, aby se všechno točilo kolem vás. Pokud někde protéká hodně peněz, bude snazší si pro sebe ukrojit malý kousek, který je pořád relativně velký, než se snažit ovládnout celý malý trh. Co je tedy aktuálně „mainstream“ byznysu? Největší trháky současných trendů jsou nanotechnologie, robotika, energetika, výzkum a léčiva. Asi si každý snadno domyslíte, že i když si zde můžete vydělat ohromný balík peněz, dostat se na takový trh bude značně obtížné a bude potřeba velkého počátečního kapitálu.

Co si z toho tedy vzít? Pokud se budete snažit vydělat na malém trhu a budete úspěšní, potenciál je malý. Nepouštějte se s prodejem zmrzliny na koupališti, pokud si chcete vydělávat 50.000 Kč měsíčně…


Zlaté české ručičky, aneb řemeslníci chybí

V dnešní době je na trhu příležitost v podobě poskytování kvalitních řemeslných služeb. Můžete začít jako jedinec a postupně firmu zvětšovat nebo se do toho pustit po hlavě už od začátku a pořádně zainvestovat.

Učňovská střediska už několik let mají nedostatek zájemců o vyučení, jelikož je jakýsi trend mít alespoň maturitu, ne-li rovnou vysokou. Přitom není řečeno, že poctivé řemeslo je špatně placené. Na některých pozicích jsou odměny srovnatelné jako u vysokoškoláků. Tím jak učňů ubývá, stoupá cena, kterou musí trh za jejich práci zaplatit (jelikož je jich nedostatek).


Využijte volné kapacity!

Máte doma volný pokoj, nebo dokonce byt? Zdědili jste chalupu či dům? Využijte tyto prostory!

Jedna z možností je, použít volný pokoj jako kancelář či pracovnu, nebo jako dílnu pro vaše vyrábění. Další možností je pronajímat pokoj, byt či dům. Existují servery, které vám přesně takovéto typy pronájmu zprostředkují, např. Airbnb. Nebo se do provozování penzionu můžete pustit na vlastní pěst.


Koukněte na konkurenci - podívejte se na mapu malých podniků v ČR

V České republice existuje celé řada míst, kde některé řemesla či služby chybí. Na této adrese se můžete podívat na mapu malých podniků v ČR. Kromě přehledně zobrazeného rozložení či koncentrace podniků do 50 zaměstnanců se tak můžete podívat i na potenciální konkurenci, hledat, které služby na daných místech chybí, porovnávat si nejvýhodnější lokality – ty s nejvyšším potenciálem atd.

Kromě potenciální konkurence ve vašeho oboru můžete objevit i prázdná místa, která byste eventuálně mohli obsadit vy s vaší firmou nebo naopak taková, kde by jen blázen investoval svou energii.



5 posledních rad závěrem pro vás, začínající podnikatele

  • Nikam nespěchejte, vše potřebuje svůj čas.
  • Nečekejte, že hned rychle zbohatnete
  • Štěstí, nebo peníze – někdy bude třeba si vybrat mezi tím, co vás víc baví a naplňuje a mezi tím, co vám přinese zisk (samozřejmě ne vždy!).
  • Z počátku pracujte zadarmo – je to příležitost, jak si předmět vaší činnosti odzkoušet a naučit. Jakmile se zdokonalíte, je čas začít se prodávat. Žádný učený z nebe přece nespadl ne?
  • Cestuje a poznávejte – podívejte se do světa, či na internet. Můžete se tam toho hodně naučit a okopírovat.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.