Jaroslav Horák: Značka Albatros se mi vždy líbila

Příběhy podnikatelů

Přidal admin, dne 15. 08. 2019,  0x


V roce 2008 Jaroslav Horák společně se svou manželkou koupili tradiční české nakladatelství Albatros Media. Zprvu koupi vnímali pouze jako zajímavou investiční příležitost, časem jim ale nakladatelství přirostlo k srdci. Dnes už by jej prý neprodali. 


Známí a kamarádi je od koupě tak trochu odrazovali. Vždyť papírovým knížkám zvoní hra a brzy je nahradí e-knihy. Léta ale ukazují, že tak rychlé to nebude a stále existují lidé, kteří na klasické papírové knihy nedají dopustit. A takových lidí je stále hodně. Pro Jaroslava Horáka to ale bylo dobře, protože tento názor udržoval na pochybách všechny ostatní potenciální kupce.

Mluví několika světovými jazyky a miluje antiku

Jaroslav Horák patří mezi výjimečné osobnosti, na které nelze zapomenout. Je to úspěšný finančník, který každý den pracuje s čísly. Projevuje se to na jeho kultivovaném a přesném projevu, kdy váží každé slovo. To však neznamená, že je “nudný suchar”. Právě naopak. Jaroslav Horák je velmi vnímavý muž, kterému nechybí smysl pro humor.


Ovládá několik světových jazyků a nedávno se začal učit latinu. Mimoto velmi rád běhá a zbožňuje čtení o antice. Nemluvě o tom, že už déle jak třicet let podniká se svou ženou a je na to pyšný. Říká, že je to ten nejlepší způsob podnikání.

Značka Albatros měla zvuk a tradici

Proč vlastně Jaroslav Horák nekoupil nějaké větší nakladatelství a rozhodl se pro Albatros, který se specializoval na dětské knížky? Každou investici bere hodně osobně a investuje pouze do produktů, které se mu osobně líbí a zajímají je. Nejde mu čistě o výnos. Nikdy by neinvestoval do ničeho, co by bylo v rozporu se jeho přesvědčením. To byl přesně případ nakladatelství Albatros, který jako značka měl zvuk a tradici.


Neodradilo jej ani to, že se v té době Albatros potýkal s velkými potížemi. Jeho jedinou záchranou, kvůli které ještě nezkrachoval, byla licence na práva pro knížky Harryho Pottera. V určitém momentě musel problémy začít řešit krizový manažer, který oslovila Jaroslava Horáka s nabídkou. Jaroslav Horák si nabídku důkladně prostudoval a souhlasil. Opatrnými kroky tak, aby zbytečně netratili, se jim podařilo Albatros znovu dostat na výsluní.


Z původního Albatrosu se jim podařilo vytvořit rozsáhlou mediální společnost sdružující značky Albatros, BizBooks, CooBoo, CPress, Computer Press, Management Press, Edika, Motto, Plus a XYZ. Vedle “papírových” produktů spolupracují s ČT Edice České televize a společně vydávají široké spektrum mediálních produktů – od e-knih, přes interaktivní encyklopedie na CD-ROM až po audionahrávky a­ DVD.






Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.