Martin Vohánka - u prodejce pojistek lídrem kamionové dopravy
Přidal admin, dne 6. 09. 2019, 0x
Martin Vohánka začínal jako prodejce pojistek v Mostu. Obcházel paneláky, zvonil na zvonky a lidem trpělivě nabízel pojištění. Evidentně nebyl špatný, protože si na krátko dokonce otevřel vlastní pojišťovací kancelář. Brzy ji však zavřel. Ne kvůli tomu, že by byl neúspěšný, ale protože se zaměřil na úplně jiný byznys - distribuci motorových paliv.
Martin Vohánka se stal pumpařem, aniž by vlastnil a provozoval jedinou pumpu. Měl však jasně daný cíl, který postupně krok za krokem plnil. K distribuci pohonných hmot přidával další a další služby pro kamionovou přepravu. Martin Vohánka založil a vybudoval firmu W.A.G. payment solutions, která patří mezi šest největších firem v tomto oboru v Evropě.
Vohánkova firma W.A.G. se specializuje na vývoj platebních řešení pro evropské logistické společnosti (kamiony) a nejznámějším produktem je Eurowag, jednotné řešení plateb za palivo a mýto. Martin Vohánka však není pouze podnikatel, který vydělává miliony korun a je “těžce za vodou”. Je to také člověk, který si uvědomuje, jaké možnosti mu jeho postavení umožňuje, a proto se hodně angažuje v charitativních a dobročinných projektech.
Martin Vohánka: Správňák podnikatel
Martin Vohánka se objevil v mnoha magazínech, bodoval v řadě soutěží, včetně Podnikatele roku v roce 2014 za Středočeský kraj. Známý magazín Forbes jej oslovuje jako “správňáka”, podnikatele, který má srdce na pravém místě. Jeho posedlostí je vedle práce samozřejmě rodina (má manželku a jedno dítě), širší společnosti ale také koníčky. V jeho případě to je doslovné. Kromě lyží a běhání totiž velmi rád a dobře jezdí na koních.
„Klíčové pro úspěch v podnikání je zlepšovat se den za dnem, nepodlehnout sebeklamu vlastní neomylnosti a chovat se k ostatním tak, jak bychom chtěli, aby se ostatní chovali k nám.“ Životní motto českého podnikatele Martina Vohánky.
Martin Vohánka: Jako teenager jsem prodával zeleninu
Je začátky však nebyly nijak snadné. Martin Vohánka však měl tuze velké ambice. Už jako sedmnáctiletý, v jeho případě uvědomělý puberťák začal vydělávat peníze. Zkoušel prodávat zeleninu, poté se s velkým nadšením pustil do prodeje pojištění. Nějakou dobu působil jako typický pojišťovák a to takový, který nesedí v teple za přepážkou, ale chodí bytech. To občas vyžaduje hroší kůži, protože lidé většinou podomní prodejce prostě nemají rádi. Zkusil si také založit vlastní pojišťovací agenturu, ale to nesplňovalo jeho představy.
V roce 1995 učinil velké rozhodnuti. Pojištění hodil jednou pro vždy za hlavu a pustil se do úplně jiného oboru a to pohonné hmoty. Založil společnost W.A.G. s cílem vytvořit něco silného, velkého a respektovaného a zároveň samostatného a nezávislého. Podařilo se. Firma W.A.G. se zabývá vývoje platebních řešení pro malé i velké flotily profesionálních logistických společnosti v celé Evropě. Například v roce 2014 obrat firmy činil neuvěřitelných 19 miliard korun.
Martin Vohánka: Může hodně pomoci, a tak pomáhá
Podnikatel Martin Vohánka je zásadový člověk. Osobně sestavil soupis firemních hodnot. Své spolupracovníky si vybírá velmi pečlivě a vede je k jejich dodržování. Proto tyto firemní hodnoty visí přímo u vchodu do firmy. Vytváří a prosazuje pozitivní hodnoty, které šíří také mimo firmu. Jeho zájmy jsou totiž mnohem širší než podnikání a zisk.
Věnuje se rodiny, má celou řadu zajímavých koníčků. Sportuje a také jej zajímá geopolitika a duchovní literatura. Za důležité poslání považuje i pomoc druhým a potřebným. Proto jej často lze vidět na různých charitativních, dobročinných a neziskových akcí, které finanční podporuje. V roce 2016 do jeho firmy W.A.G. investoval bostonský fond TA Associates, když koupil minoritní podíl 40 %. Tím se Martin Vohánka oficiálně zařadil po bok českých miliardářů. Na vavřínech však neusíná a přemýšlí, jak další služby by kamionům mohl nabídnout.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.