Ondřej Krátký o Liftagu: Malá aplikace, která přinesla velké změny
Přidal andysek, dne 10. 06. 2019, 0x
České taxislužby se skvělou pověstí zrovna chlubit nemohou. “Podvůdky” s cenami na nic netušící zákazníky, zejména ty ze zahraničí, nejsou dobrým důkazem poctivého byznysu. Těch pár poctivých taxikářů toho moc nezmění. Už roky český taxi systém potřeboval velkou změnu a aplikace Liftago ji rozhodně přinesla.
Jedním ze tří zakladatelů českého startupu Liftago je Ondřej Krátký. Podnikavý muž, jehož známý plátek Forbes právem zařadil do svého oblíbeného žebříčku 30 pod 30. Hlavní myšlenkou vedoucí ke vzniku Liftaga byla podpora vzniku chytrého města, v němž lidé nebudou závislí na vlastních autech. Cílem je zbavit městskou dopravu poloprázdných aut za pomoci moderních technologie v kombinaci se sdílenou ekonomikou.
Litfago propojuje stovky řidičů, kteří se na zákazníky čekají na různých místech. Díky aplikace si cestující jednoduše najde nejbližší vůz za akceptovatelnou cenu, aniž by musel kamkoliv volat. Dnes už je Liftago zavedenou mobilní aplikací, kterou denně využívají stovky lidí. Nebylo tomu tak vždy, začátky nejsou nikdy snadné.
Liftago - zkratky k úspěchu neexistují
Když se Ondřej Krátký a jeho společníci rozhodli vypustit aplikaci do světa, byli připraveni na expanzi do celého světa. Byl to přece skvělý nápad, nápad, který tu chyběl a který byl připraven změnit svět taxislužeb nadobro. Jenom ejhle, tak snadné to nebylo a zakladatele čekala ještě spousta práce a dlouhá cesta, než se mohli konečně poplácat po zádech.
To platí pro všechno, co je nové a neosvědčené. Pokud zrovna nejste notoricky známý podnikatel, který se rozhodne investovat v neznámých vodách, budete ze začátku s největší pravděpodobností tak trochu za blbce. Ondřej si v horších chvílích připomínal slova Gándhího: “Nejdřív vás budou ignorovat, pak se vámi budou smát, pak s vámi budou bojovat a teprve pak vyhrajete”.
Moto Liftaga - žijte přítomností, myslete na budoucnost
Podle Ondřeje bylo největší chybou soustředit se na to, co teprve bude na místo toho, co se dělo. Byli sice připraveni na expanzi, ale nedokázali řešit každodenní problémy. Naštěstí další spoluzakladatel Juraj Atlas měl výjimečně dobrý čich na lidi a dokázal dát do kupy tým, který všechny ty začátečnické chyby zvládl.
Ať už chcete nebo ne, výsledky jsou pro úspěch začínajícího byznysu zcela zásadní. Bez výsledků totiž není žádný byznys. Ne vždy se podaří najít tu správnou cestu hned, někdy je třeba se vrátit kus zpět a znovu hledat správný směr.
Takové hledání obnáší nejen úspěchy, ale také neúspěchy a kritiku. Tým Ondřeje se s tím popral skvěle a díky nim si vy jako zákazníci můžete jednoduše vybrat odvoz za podmínek a cen, které vám vyhovují. Aniž byste museli obvolávat různé taxislužby. Stačí si stáhnout mobilní aplikaci.
Cesta k úspěchu vyžaduje odolnost, vytrvalost a dobře načasovaný marketing
Ondřej si nyní po letech dřiny uvědomuje, že mít dobrý nápad nestačí. Důležité je být také hodně odolný a vydržet tlak, který se na ně valil ze všech stran. Vyhráno není nikdy. Neustále je potřeba něco řešit. Někdy to jsou drobné nedostatky aplikace, jindy špatně načasovaný marketing, který vám sice přinese spousty zákazníků, ale pokud nejsou se službami spokojeni, už se znovu nevrátí.
Postupně vychytali chyby, které jim ubírali zákazníky, a dnes Liftago nabízí opravdu slušný výběr poctivých řidičů, kteří na místo zvládnou dojet během krátké doby. Dnes už zákazníci neodchází nespokojeni, rádi se vrací a kladná doporučení se šíří nejen mezi zákazníky, ale i mezi spokojenými řidiči.
“Předchozí zkušenosti jsou indikátorem, nikoliv garancí úspěchu. Jako tři spoluzakladatelé Liftaga jsme za sebou měli poměrně dost zkušeností a úspěchů a ty nám daly falešné přesvědčení, že víme, jak na to. Omyl. Startup je jako učit se surfovat – nesmíte si rovnou brát nejkratší prkno, hlavně musíte vlnu vycítit dřív, než přijde. Startup je také opravdu jako chůze v mlze. Kdo si myslí, že zná cestu na deset kroků dopředu, nabije si čumák. Opravdu funguje jít krok po kroku a pomalu zrychlovat,” řekl Ondřej v rozhovoru pro Forbes.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.